În Cernauca aproape n-a rămas niciun bărbat care poate fi mobilizat în armată




Potrivit unui reportaj televizat, în localitatea Cernauca (raionul Noua Sulița)
aproape n-a rămas niciun bărbat care poate fi mobilizat în armată.
Potrivit portalului de știri molbuk.ua cu trimitere la emisiunea televizată „Podrobîți”,  în localitatea Cernauca - baștina fraților Hurmuzachi, raionul Noua Sulița, aproape nu a rămas niciun bărbat care poate fi mobilizat în armată.
 „Satul Cernauca, regiunea Cernăuți. Până la frontiera cu România sunt vreo 60 km. Aproape toată populația masculină din această localitate se află peste hotare. Unii muncesc în străinătate de mai mulți ani, alții am părăsit satul când comisariatele militare au început să înmâneze ordinile de chemare la mobilizare” – se vorbește în emisiune.
Pe străzile din Cernauca practic pot fi văzuți numai femei și pensionari. Aici potrivit datelor oficiale locuiesc peste două mii de locuitori, ordine de chemare la mobilizare au 62 de bărbați.
„32 de ordine noi deja le-am înmânat bărbaților. Ne deplasăm pe la gospodăriile lor, însă fără rezultat. Toți sunt plecați, acasă nu e nimenea!” – spune secretara consiliului sătesc Cernauca Liudmila Șkrapa.
Cu toate acestea, chiar și dintr-o asemenea localitate mică al raionului Noua Suliță, în timpul de față pe front luptă 8 bărbați care s-au înscris în mod voluntar în armată.
Ivan Manolyak, locuitorul acestui sat spune: „În mobilizare nu îți poți permite să faci ceea ce dorești, expresiile, nu vreau sau mama nu mă lasă pe front, nu sunt admisibile. Deci dacă ești obligat serviciului militar – înseamnă că ar trebui să fii responsabil pentru acest lucru. Eu aș merge la război, însă am 60 de ani și nimenea nu mă ia”.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii