Schiță umoristică - Țiganul și castraveții




Țiganul și castraveții
Un ţigan, care-l chema Danciu Piuliţă, s-a dus într-o zi să fure castra­veţi dela un grădinar. Cum a ajuns în grădină s-a ascuns printre castra­veţi zicând:
-Am să umplu sacul cu castraveți şi am să-i vând. Cu banii ce i-oi lua îmi cumpăr o curcă. Curca îmi va face ouă, apoi o pun să clocească şi va scoate pui. Am să cresc puii până se fac mari şi pe urmă îi vând. Cu banii ce i-oi lua voi cumpăra o scroafă. Scroafa o să fete purcei pe care îi voi creşte până s-or face porci, apoi îi voi vinde. Cu banii după porci voi cumpăra o iapă, iapa o să-mi facă un mânz, pe care am să-l cresc până s-o face cal şi pe urmă-l vând. Cu banii ce i-oi lua am să-mi fac o grădină de zarzavat unde o să samăn şi castraveți. Am să ştiu eu să-i păzesc să nu mi-i fure cineva, am să fiu cu mare băgare de  seamă,  am să-mi
tocmesc argaţi să stea la pândă în grădină, iar eu când oi veni să-i ins­pectez, am să le strig: „ei! pândari! ce dormiţi !”.
Ţiganul a strigat aşa de tare încât paznicii l-au auzit, au alergat îndată, l-au prins şi l-au bătut de l-au snopit.

Auzită în ziua de 10 iulie 1935 dela Mihai Agiu în vârsta de 38 de ani.
satul Selimcuins din jud. Caliacra. Originar din Cetate-Doij.
Lupu-Râjleţu
Revista „Izvorașul”

№. 11-12 noiembrie-decembrie 1939

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii