Grigoraș Vasile a lui Nicolae

Grigoraș Vasile a lui Nicolae

Născut la 13 octombrie 1937. Am absolvit școala medie din localitatea Vancicăuți din raionul Noua Suliță.
Apoi mi-am continuat studiile la Universitatea de stat din Cernăuți, la facultatea de filologie romano-germană. În anul 1979 am absolvit facultatea de jurnalistică a școlii superioare de partid de pe lângă CC al PCU din Kiev.
Mi-am început calea de muncă în calitate de colaborator literar la ziarul raional „Calea leninistă” din Noua Suliță, apoi am lucrat ca redactor-adjunct al ziarului raional „Constructorul comunismului” din raionul Hliboca. În anul 1974 am fost transferat la ediția periodică regională „Zorile Bucovinei”, fiind șef de secție.
După absolvirea facultății de jurnalistică la școala superioară de partid din Kiev în anul 1979, am fost desemnat în postul de redactor-șef al Redacției emisiunii radiofonice și televizate în limba moldovenească (de atunci) a Televiziunii de Cernăuți aflându-mă în acest post până în anul 1999.
M-am afirmaat ca literat-publicist în paginile ziarelor republicane „Сільскі вість” (Noutăți de la sate), „Concordia”, ale ziaerelor regionale „Радянська Буковина” (Bucovina sovietică), „Zorile Bucovinei”, ale ziarelor raionale „Pe calea leninistă”, „Constructorul comunismului”, în almanahurile literare „Bucuria Împlinirilor” (1969), „Făuritorii belșugului” (1975), „La izvoarele Prutului” (1980), „Pentru fericirea poporului” (1983) precum și în almanahul „Țara fagilor” (1997) cu povestirea „Durerile noastre de pe urmă”.
La festivalul concurs al emisiunilor televizate de la Ujgorod am ocupat premiul trei, prezentând emisiunea „Nunta bătrânească”.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii

Comentarii